Home  |  Contact  |  Aanvragen onderzoek  
Vormgeving van leerprocessenOnderwijs en samenlevingProfessionele organisatie
Home  >  Vormgeving van leerprocessen > Engels leren spreken in het vmbo

Vormgeving van leerprocessen
 

Titel

Engels leren spreken in het vmbo

Auteur(s)

E. Harskamp & P. van Linge

Aanvrager

Aletta Jacobscollege, Hoogezand

Instelling en jaar

GION, 2007

ISBN

90-6690-992-7

Onderwijssector

Voortgezet onderwijs

Prijs € 15,--
Bestelwijze http://www.gion.nl  of e-mail: v.i.m.mak@rug.nl 


Centrale vraag
Zijn spreeklessen Engels voor het VMBO die via een computerprogramma worden aangeboden goed uitvoerbaar en effectief?

Belangrijkste conclusies
De conclusie over de uitvoerbaarheid van het spreekprogramma is positief. Het programma is technisch en inhoudelijk goed uitvoerbaar voor de docent en de leerlingen. De conclusie over het effect van het spreekprogramma is dat het zich beperkt tot het verbeteren van het spreken van leerlingen die al een beetje Engels konden spreken en dat het voor alle leerlingen helpt om hun zelfvertrouwen in het spreken van en luisteren naar Engels te verbeteren. Het luisteren verbetert niet als gevolg van het gebruik van het programma.

Gebruik van de brochure
Docenten voortgezet onderwijs, onderwijsbegeleiders en lerarenopleiders.