Home  |  Contact  |  Aanvragen onderzoek  
Vormgeving van leerprocessenOnderwijs en samenlevingProfessionele organisatie
Home  >  Vormgeving van leerprocessen > “Stappen langs het water”. Van schip naar school met het onderwijsleerpakket voor varende kleuters

Vormgeving van leerprocessen
 

Titel

“Stappen langs het water”. Van schip naar school met het onderwijsleerpakket voor varende kleuters

Auteur(s)

J.L.de Jong-Heeringa & M. Helms-Lorenz

Aanvrager

Stichting LOVK

Instelling en jaar

GION, 2007

ISBN

90-6690-902-1

Onderwijssector

Primair onderwijs

Prijs € 13,--
Bestelwijze  V.I.M.Mak@rug.nl / Tel: 050-3637718


Centrale vraag
Biedt het curriculum, dat beschreven is in het onderwijsleerpakket “Stappen langs het water”, de kinderen voldoende mogelijkheden een goede startpositie in groep 3 van het onderwijs te verwerven? In hoeverre voldoen ouders van varende kleuters aan de verwachtingen die besloten liggen in het pakket “Stappen langs het water”? Hoe presteren varende kleuters bij de overgang van groep 2 naar groep 3?

Belangrijkste conclusies
Het curriculum biedt voldoende mogelijkheden om een goede startpositie in groep 3 te verwerven; De ouders zijn over het algemeen voldoende bekwaam om hun kinderen zelf les te geven en de varende kleuters presteren eind groep 2 in vergelijking met de referentiegroep gemiddeld voldoende.

Gebruik van de brochure
Schoolbesturen, schoolbegeleidingsdiensten, ouders, mentoren, leraren, instituten of instellingen voor thuisonderwijs enzovoorts.